19.05.2015 21:21

Škola jako zaměstnání a zaměstnání jako škola

Sabina Kaderková

STUDENTKA 3. ROČNÍKU OBORU CESTOVNÍ RUCH, ASISTENTKA MARKETINGOVÉHO ODDĚLENÍ

Studentka_foto

Sabinu Kaderkovou můžete potkat: na přednášce, v marketingovém oddělení VŠO, na cestě do metra na plakátech, ve fitnesscentru, na roadshow, na veletrhu Gaudeamus, na Dni otevřených dveří, na beachovém kurtu, na FB profilu školy a na státnicích třetího ročníku oboru Cestovní ruch. A aby to nebylo tak jednoduché, můžete ji potkat rovnou dvakrát. Jednou v blonďaté podobě a jednou jako brunetku.

 

Řekněte mi tedy úvodem, jak jste objevila VŠO a jak se vám tady studuje?

 

Já jsem z jednoho (osmiletého soukromého) gymnázia přešla v polovině na jiné (státní) gymnázium, pracně dorovnávala a dorovnala výrazný rozdíl mezi mnou a dětmi, které tam chodily od primy, odmaturovala a hledala kam dál. Vlastně jsem ani dlouho nehledala, VŠO nešlo přehlédnout.

 

Vím, že sem docházíte nejen do lavice, ale i do zaměstnání, je to tak?

 

Končím třetí ročník kombinovaného studia cestovního ruchu a zároveň pracuji jako asistentka marketingového oddělení. Momentálně se v přípravě na státnice třesu stejně jako všichni ostatní studenti.

 

Co po státnicích?

 

Budu pokračovat dál, jen ještě koketuji se změnou oboru, na management leteckých podniků. V práci se vše točí kolem propagace školy a náboru nových studentů a opírá se o tři hlavní pilíře. Veletrh Gaudeamus, roadshows po středních školách Dny otevřených dveří. To vše je samozřejmě doplněné on-line a outdoor marketingem,

 

A co se volného času týká?

 

Moc ho nemám. Protože většinu týdne trávím ve škole (práce, výuka) nebo v posilovně, kde jsem téměř každý den. Připravuji se na podzim na jednu soutěž – Bikini fitness. Do nedávna jsem byla v objemu, ale teď mi začala dieta, tak jsem zvědavá, jak zvládnu státnice. Učit se hladová není žádná sranda. Když nejsem zrovna v posilovně, jsem s rodinou nebo někde lítám venku se svým dobrmanem.

 

 

Tři pilíře, o které se opírá nábor nových studentů, staví váš tým?

 

Je to naše hlavní pracovní náplň. V rámci roadshows oslovujeme a následně objíždíme přibližně 200 středních škol. Smyslem roadshows je vyvolat zájem o školu, ukázat studentům, jak to u nás na škole chodí a pozvat je na Den otevřených dveří.

 

Jak často se na VŠO otevírají dveře?

 

Den otevřených dveří organizujeme dvakrát do měsíce a skládá se z několika krátkých prezentací a pochůzky po škole. Koho nepotkáme na roadshow nebo na Dni otevřených dveří, tomu školu můžeme představit také na veletrhu Gaudeamus. Ten se koná dvakrát do roka, v Praze a v Brně, a my jsme na něj právem pyšní.

 

Jak to funguje na veletrhu vzdělávání?

 

Z veletrhů Gaudeamus, které trvají čtyři dny a vyžadují účast většiny lidí z týmu (je nás sedm), chodíme domů sice vyčerpaní, ale šťastní. Protože tam skutečně vidíte, že práce má smysl. Tradičně je kolem našeho stánku největší pohyb, zájemci oceňují to, že se jim věnují reální studenti s autentickými zkušenostmi. Odpovídáme na dotazy pravdivě a ze života. Za zády nám běží video z různých akcí, celý stánek žije, působí atraktivně a profesionálně.

 

Sabino, pro vás ta škola evidentně znamená víc než jen rozvrh a index, že?

 

Ano a jsem za to ráda. Znám ji a dělám ji tu nejlepší reklamu, jakou umím. Nejen proto, že za to v rámci svého zaměstnání dostávám peníze, ale i proto, že si to upřímně myslím. Jsem tu spokojená jako student i jako zaměstnanec.

I přesto, že patřím do obou skupin jsem si vědomá toho, že je tu spousta lidí, kteří ani nevědí, že se nějaká práce náborového druhu dělá a proč. Nicméně, nemůžeme si nic nalhávat, soukromá škola je závislá na počtu studentů.

Proto se tak snažíme. Aby i přesto, že z demografického hlediska nám doba nepřeje a počty středoškoláků klesají, VŠO z toho koláče ukrojila co největší podíl. A z toho podílu, aby co nejvíc nových studentů přišlo ne na základě sloganů na plakátech, ale správného rozhodnutí díky informacím, které od nás dostanou. To je pak větší šance, že školu nejen vychodí a dokončí, ale že se třeba stanou stejnými ambasadory jako jsme my.

 

Bilance promo teamu VŠO, jehož je Sabina členkou, za poslední tři roky:

Počet navštívených škol s prezentací VŠO: 350

Počet lidí, kteří se na VŠO přišli podívat na Den otevřených dveří: 2000

Počet hodin, které promo team strávil propagací VŠO na veletrzích Gaudeamus: 220

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>